Εισηγήσεις

Μπόσκος Δημήτριος
θεματική ενότητα Βιωμένες Εμπειρίες: Προσωπικές αφηγήσεις και η εξέλιξη της αναπηρίας ως κοινωνική κατασκευή.
Σκοπός της εισήγησης μου είναι Ότι η αναπηρία δεν είναι πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι το να τα παρατάς. Και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση.
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025
Το πρόβλημα με την όρασή μου ξεκίνησε περίπου στην ηλικία των 30 ετών. Η πάθηση μου είναι Μελαχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια. Μετά από πάρα πολλές επισκέψεις σε διάφορους γιατρούς Συνειδητοποίησα ότι η πάθηση μου είναι μη αναστρέψιμη. Αυτό το πήγαινε έλα στους γιατρούς κράτησε πέντε χρόνια.
Μου πήρε δύο χρόνια για να το ξεπεράσω και να ξεκινήσω μια καινούργια ζωή. Είμαι ολικά τυφλός εδώ και περίπου 20 χρόνια. Αυτό όμως δεν με εμπόδισε να ανοίξω μια δική μου επιχείρηση Στο χωριό μου στον Βώλακα στην δράμα.
Παράλληλα είμαι πρόεδρος και διαχειριστής της κοινωνικής συνεταιριστικής επιχειρήσεις ΜΕ…ΝΟΥ στην δράμα. Τέλος είμαι αθλητής, παίζω κιθάρα, χορευτής, και μοντέλο.

Μαρία Kαραπαναγιώτη του Χαραλάμπους
Χορογράφος – χοροθεραπεύτρια – Εκπαιδευτικός
Σάββατο 11/10
Tutor της μεθόδου Χοροχρωμα και DanceDisability
Καλλιτεχνική διευθύντρια της Καλλιτεχνικής Ομάδας Δρυαδες Εν Πλω
Καλλιτεχνική διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Αναπηρίας και μη I.D.F.D.
Συνεργάτης Χοροθεραπεύτρια του Κέντρου Αποκατάστασης ANIMUS Larisa
Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια – Επιμορφώτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Διδάσκουσα το επιμορφωτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της εταιρείας Vellum «Η Αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση»
Διευθύνει Εργαστήριο Τέχνης Χορού από το 1987 και Σχολή Χορού αναγνωρισμένη από το κράτος από το 2004 στην Καρδίτσα
• Μέλος του Σωματείου Ελλήνων χορογράφων
• Μέλος του Παγκόσμιου Συμβούλιου Χορού της UNESCO
• Μέλος των RAD, ISTD, CID, ΣΧΡ, ΣΩ.ΧΟ, κα.
• Εκπαιδεύσεις και μετεκπαιδεύσεις στον Χορό, Μουσική, Ρυθμική,
«H ψυχική υγεία αόρατη μορφή αναπηρίας. Πώς η μέθοδος DanceDisability ενισχύει την ατομικότητα και την φροντίδα»
Η ψυχική υγεία ίσως δεν είναι πάντα ορατή, αλλά λειτουργεί ως μορφή αναπηρίας. Η μέθοδος DanceDisability παρέχει ένα δημιουργικό, κινητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο η προσωπική ιστορία μπορεί να αναδειχθεί, ενισχύοντας την ατομικότητα και την αυτοδιάθεση. Μέσω του χορού, οι συμμετέχοντες εκφράζουν προσωπικές βιωματικές εμπειρίες, νιώθουν ενεργοί και ισότιμοι στην ομάδα.
Οι Δρυάδες Εν Πλω με τη μέθοδο διδασκαλίας χορού D.D DanceDisability της Μαρίας Καραπαναγιώτη χτίζουν ένα πλαίσιο εκπαίδευσης σε έναν τέλειο συνδυασμό επιστημών και τεχνών για άτομα με αναπηρία. Το πλαίσιο αυτό προσαρμόζεται σε κάθε άτομο ανάλογα με την αναπηρία του. Έτσι, το άτομο με αναπηρία λειτουργεί με αυτονομία, ώστε να αποκτά συν αξία ως άνθρωπος και ως χορευτής, αναπτύσσοντας τις δυνατότητες του στο έπακρον και ενισχύοντας την ευαισθησία του προς τον εαυτό του και το περιβάλλον του.
Η μέθοδος D.D. DanceDisability, βασίζεται στη μέθοδο διδασκαλίας μέσω Τέχνης ″ΧορόΧρωμα″ (Καραπαναγιώτη- Τρούκης), συνδυασμένη με την Χοροθεραπεία (μέθοδος της Πρωτόγονης Έκφρασης ΕP) και τεχνικές σύγχρονου χορού, στοιχεία Ρυθμικής Dalcroze και Χορογραφικής Σύνθεσης, με ειδικές προσεγγίσεις από πλευράς παιδαγωγικής, ανατομίας, ψυχολογίας.
Στόχος είναι η αφύπνιση του ενυπάρχοντος πρωταρχικού ρυθμού, που κινεί τους συμμετέχοντες να εκφράσουν και να εκφραστούν. Έτσι, μπορούμε να αναστείλουμε τη συνέχεια εκφυλισμού των κυττάρων από τυχόν πάθηση. Τους κινούμε συναισθηματικά, για να κοινωνικοποιούνται στην ομάδα που ζουν. Τους επαναφέρουμε δεξιότητες, όπως είναι η σκέψη και η μνήμη για καλύτερη αίσθηση της καθημερινότητας τους. Αναστέλλουμε τυχόν καταθλιπτικά στοιχεία που έχουν σχέση με αναπηρία, ψυχική ασθένεια, άνοια κ α. Παρεμβαίνουμε στο συμπεριφοριστικό επίπεδο, ελκύοντας το ενδιαφέρον και την προσοχή τους. Ενισχύουμε τη σωματική επαφή, για να αποβάλλουν φόβους και ανασφάλειες, να εξοικειώνονται στην συνύπαρξη, και να τονώνουν την μυϊκή τους δραστηριότητα με την κινητικότητα των ασκήσεων.
Η μέθοδος DanceDisabilty χρησιμοποιείται κατά περίπτωση με προσωπικό εξειδικευμένων δομών σε συνεργασία με ιατρούς, νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, όσο και θεραπευτών τέχνης (μουσικοθεραπεία εικαστική θεραπεία δραματοθεραπεία χοροθεραπεία κα) εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, καθηγητές ειδικής αγωγής, μουσικής, χορού, γυμναστές, χορογράφους ,χοροδιδασκάλους, εργαζόμενους σε δομές αναπηρίας– αποκατάστασης, με όποιο αντικείμενο και απευθύνεται στις παραπάνω ειδικότητες, καθώς και σε γονείς και όσους τους ενδιαφέρει το αντικείμενο επιμόρφωσης.
Ο χορός από τα πανάρχαια χρόνια αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος των δραστηριοτήτων των ανθρώπων, επιτρέποντάς τους να συμμετέχουν ως δημιουργοί και όχι μόνο ως θεατές. Δίνει ευεξία στο σώμα, προκαλεί αφύπνιση ψυχής - μυαλού προσφέροντας θετικά σε ψυχικές καταστάσεις που άπτονται σε διαταραχές συμπεριφοράς, , σε ψυχωσικά σύνδρομα. Έτσι ο καθένας μπορεί να δώσει διέξοδο στα προσωπικά του συναισθήματα και να βιώσει μια εμπειρία πραγματικής σωματικής και ψυχικής ευχαρίστησης

ΜΑΓΚΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ
1η ειδικότητα: ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ και 2η ειδικότητα: ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση και ποιότητα Ζωής» των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού των Πανεπιστημίων Δημοκρίτειο Θράκης και Θεσσαλίας Κατεύθυνση: Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση. Οκτώβριος 1983 – Οκτώβριος 1987 Πτυχίο ΤΕΦΑΑ Θεσ/κης Ειδικότητα ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ και Κατεύθυνση ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025
Είναι αποδεδειγμένη η αξιοποίηση της λογοτεχνίας στη μαθησιακή διαδικασία αφού βοηθάει στην ανάπτυξη και τη μάθηση βασικών αρχών, στάσεων, συμπεριφορών των μαθητών και μαθητριών. Κάθε λογοτεχνικό κείμενο προσκαλεί τους μαθητές και τις μαθήτριες να ζήσουν αναγνωστικές περιπέτειες, να χαρούν και να απελευθερώσουν σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.
Οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες οι οποίες είναι γνωστές στη διεθνή βιβλιογραφία ως «συναισθηματική νοημοσύνη», ονομάζονται οι δεξιότητες που καθιστούν το άτομο ικανό να συνεργάζεται με τους άλλους, να είναι αποτελεσματικό στη μάθηση έχοντας θετική συμβολή στις σχέσεις τους στην οικογένεια, στην παρέα και στο σχολείο. Σήμερα όσοι εμπλέκονται με την εκπαίδευση (εκπαιδευτικοί, γονείς, πολιτικοί), συμφωνούν ότι οι μάθηση των δεξιοτήτων αυτών πρέπει να είναι μέρος του σχολικού προγράμματος (International Academy of Education, 2004).
Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει την αδιαμφισβήτητη αξία των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων γεγονός που οδήγησε στον πειραματισμό διαφορετικών θεωριών βελτίωσης και μάθησής τους. Σκοπός της έρευνας αυτής ήταν να εξετασθεί η επίδραση της Λογοτεχνίας στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 108 μαθητές/τριες δημοτικού σχολείου (50 αγόρια & 58 κορίτσια) της E΄- ΣΤ΄ τάξης Δημοτικών Σχολείων από διαφορετικούς νομούς της Ελλάδας που αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα και 95 μαθητές/τριες (44 αγόρια & 51 κορίτσια) που αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου.
Η πειραματική ομάδα συμμετείχε ενεργά στις δραστηριότητες των πλάνων εργασίας που δημιούργησε και νοηματοδότησε η ερευνήτρια με τα γνωμικά από το λογοτεχνικό βιβλίο «Ο Ιππότης με την Σκουριασμένη Πανοπλία» του Ρόμπερτ Φίσερ μέσω βιωματικών δράσεων και παιχνιδιών, ενώ η ομάδα ελέγχου ακολούθησε το τυπικό πρόγραμμα σπουδών. Για την αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο MESSY ενώ για την αξιολόγηση των συναισθηματικών δεξιοτήτων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο «Emotional Quotient-Inventory: YouthVersion (EQ-I:YV)» των Bar-On και Parker.
Η μη παραμετρική ανάλυση Friedman έδειξε ότι το πρόγραμμα παρέμβασης ήταν αποτελεσματικό με τους μαθητές/τριες της πειραματικής ομάδας να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες. Συμπερασματικά η χρήση της λογοτεχνίας μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο στα χέρια των ΕΦΑ για την ανάπτυξη των στόχων της ΦΑ. Λέξεις κλειδιά: Λογοτεχνία, κοινωνικές, συναισθηματικές δεξιότητες, φυσική Αγωγή
Εισηγήσεις

Φίλιππα Ζώγα
Χορογράφος - Ιδρύτρια της Σχολής thisability Creative Dance
Τίτλος παρουσίασης: «Οι Επαναστάτες του Χορού: όταν το τραύμα δεν εξηγείται αλλά κινείται»
Βιωματικό Κομμάτι
Διάρκεια: 15 λεπτά Μια σύντομη παρουσίαση μέσα από χορογραφίες από τους «Επαναστάτες του Χορού», μαθητές αλλά και συνοδοί της σχολής thisability Creative Dance,που θα βοηθήσει να αισθανθεί το κοινό την ουσία της κίνησης και της έκφρασης στην αναπηρία.
2. Εισήγηση - Προσωπική Εμπειρία & Σκέψεις Διάρκεια: 10-15 λεπτά Μια ειλικρινής και απλή αφήγηση της προσωπικής μου πορείας μέσα από τη γνωριμία μου με την αναπηρία και τον χώρο, η οποία άλλαξε τον τρόπο που βλέπω τον χορό και τη διδασκαλία.

Zazel-Chavah O'Garra
Born and raised in New York City to Caribbean parents, Zazel-Chavah O'Garra (she/her) is a multifaceted artist: a dancer, choreographer, model, educator, social worker, disability advocate, and Artistic Director of ZCO/DANCEPROJECT, a physically integrated dance company. Her work has been showcased in theaters, public spaces, and festivals such as ADA 30, WESTFEST Dance Festival, Judson Church, Dixon Place Theatre, Symphony Space, Cooper Hewitt Museum, the 4th International Festival of Disability, ABILITIES EXPO, Theatre for the New City, and Jamaica Performing Arts Center and the International Dance Festival, Karditsa, Greece. Zazel has also participated in artist residencies, including Downtown Brooklyn Arts, Fertile Ground at Green Space, and ARTS4ALLFLORIDA Artist Residency at the University of Southern Florida.
Her artistic contributions have been recognized with prestigious grants from the City Artist Corps, Dance Advancement Fund, Flushing Town Hall/NYSCA, and the Queens Arts Fund. Zazel is also the recipient of the Caribbean Impact Award, honoring individuals of Caribbean heritage who have made significant contributions in their fields. In 2024, she was awarded the Disability, Dance, and Artistry Fellowship for her innovative work in the arts.
Before founding ZCO/DANCEPROJECT, Zazel built a successful career in the performing arts, with a body of work that spans concert stages, Off-Broadway productions, European tours, national commercials, and features in runway shows, catalogs, and on the covers of Essence Magazine.
Zazel holds a BFA from the University of Michigan and an MSW from Fordham University. She is a proud member of SAG-AFTRA and Equity unions and is represented by CESD Talent Agency.
At the conference, I will speak about the connection between dance and neuroscience—how dance stimulates movement and supports the development of new neural pathways, especially in regions involved in executive function, memory, and spatial recognition. I will discuss how dance and creative/adaptive movement strengthen the brain's cognitive and emotional resilience, enhance creativity, foster a deeper connection with one's inner self, and cultivate coping skills essential for individuals with mental and physical disabilities. Most importantly, I will explore how dance helps people with mental and physical disabilities improve social skills, build self-esteem, form friendships, engage in social interaction, and develop stronger communication skills.

Ελένη Χαρούλη
Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Γνωσιακή Ψυχοθεραπεύτρια
H Ελένη Χαρούλη είναι Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Γνωσιακή Ψυχοθεραπεύτρια και δόκιμο μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Γνωσιακών Ψυχοθεραπειών. Έχει ολοκληρώσει βασικές και μεταπτυχιακές σπουδές στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η επαγγελματική της εμπειρία περιλαμβάνει την ατομική ψυχοθεραπεία ενηλίκων, την ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και εφήβων και την συμβουλευτική γονέων ενώ έχει εξειδικευθεί και στην ψυχοθεραπευτική αντιμετώπιση εξαρτήσεων από ουσίες, αλκοόλ, τζόγο και διαδίκτυο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Τίτλος:
Ελληνική κοινωνία και Στίγμα: Παρακολουθώντας τις αντιλήψεις απέναντι στη μονογονεϊκότητα, την ψυχική υγεία και την αναπηρία.
Περίληψη εισήγησης:
Η εισήγηση πραγματεύεται την εξέλιξη των κοινωνικών στάσεων απέναντι σε τρεις κατηγορίες που παραδοσιακά συνδέονται με το κοινωνικό στίγμα: τη μονογονεϊκότητα, την ψυχική υγεία και την αναπηρία, εστιάζοντας στην ψυχική υγεία. Μέσα από πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα και ερευνητικά παραδείγματα από την ελληνική πραγματικότητα των τελευταίων δεκαετιών, θα παρουσιαστούν οι τρόποι με τους οποίους το στίγμα εντοπίζεται σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Η εισήγηση περιλαμβάνει τους ακόλουθους θεματικούς άξονες:
1) Χαρτογράφηση της εξέλιξης του στίγματος και των κοινωνικών στάσεων για την ψυχική υγεία,
2) Προσδιορισμός κρίσιμων παραγόντων που διευκόλυναν ή εμπόδισαν την εξέλιξη των κοινωνικών αντιλήψεων,
3) Συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της καταπολέμησης του στίγματος,
4) Ο ρόλος της εκπαίδευσης, των ΜΜΕ και της νομοθεσίας στην αλλαγή των αντιλήψεων για την έννοια της ψυχική υγείας
5) Συνοπτικές παρεμβάσεις για την περαιτέρω καταπολέμηση του κοινωνικού στίγματος.
Εισηγήσεις

Θεοδώρου Ιωάννα
Πτυχίο Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα-
Ετήσια επιμόρφωση στην Παιδοψυχολογία: ολιστική προσέγγιση» Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025
Προφορική Διαδικτυακή εισήγηση
Η ραγδαία εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) έχει αρχίσει να επηρεάζει πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας και της ψυχοθεραπείας. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη διερεύνηση της χρήσηςτης ΤΝ ως υποστηρικτικού εργαλείου στην ψυχοθεραπευτική διαδικασία.
Η ενσωμάτωση εφαρμογών ΤΝ σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας, όπως η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης μέσω chatbot ή η ανάλυση συναισθηματικών δεδομένων, προσφέρει νέες δυνατότητες, εγείρει όμως και ερωτήματα σχετικά με την ηθική διάσταση και την ανθρώπινη αλληλεπίδραση στη θεραπεία. Στόχος της έρευνας είναι να εξεταστεί πώς οι μελλοντικοί επαγγελματίες του χώρου αντιλαμβάνονται τις δυνατότητες και τους κινδύνους της ΤΝ στην ψυχοθεραπεία, να αναλυθούν οι ηθικές και δεοντολογικές ανησυχίες που προκύπτουν και να αξιολογηθεί η προοπτική αποδοχής ή απόρριψης αυτής της τεχνολογίας.
Τα ευρήματα αναμένεται να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση της σχέσης ΤΝ και ψυχολογικής υποστήριξης, παρέχοντας παράλληλα πολύτιμες πληροφορίες για τη μελλοντική εκπαίδευση των φοιτητών ψυχολογίας σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο τομέα.

Ευφροσύνη Ασπράγκαθου
Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια
Εισηγήτρια Δια-ζώσης
Σάββατο 11/10
Εισήγηση
Τα αδέλφια ατόμων με αναπηρία, συχνά αναλαμβάνουν αυξημένες ευθύνες φροντίδας από νεαρή ηλικία. Αυτές οι ευθύνες έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, στις οικογενειακές σχέσεις και συνολικά, στην ποιότητα ζωής τους. Παρά τον κρίσιμο ρόλο τους στην οικογενειακή ζωή, συχνά οι εμπειρίες τους μένουν στο παρασκήνιο τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στην έρευνα. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει εις βάθος τις εμπειρίες ενήλικων ατόμων που μεγάλωσαν με αδελφό/ή με αναπτυξιακή διαταραχή, εστιάζοντας στον ρόλο τους ως φροντιστές, στην ποιότητα των αδελφικών σχέσεων και στον ψυχολογικό αντίκτυπο αυτής της εμπειρίας. Για τις ανάγκες τις έρευνας διενεργήθηκαν πέντε ήμι-δομημένες συνεντεύξεις οι οποίες αναλύθηκαν με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Από την ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων, προέκυψαν τα εξής πέντε θέματα: 1) ρόλος και ευθύνες του αδελφού-φροντιστή, 2) το «αόρατο» παιδί της οικογένειας, 3) ενοχή και ανησυχία για το μέλλον, 4) κοινωνικά δίκτυα και ανάγκη για υποστήριξη και 5) θετικές εκφάνσεις της εμπειρίας. Τα ευρήματα της έρευνας υποδεικνύουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα αναφορικά με τις ανάγκες των αδελφών με στόχο τον σχεδιασμό και την εφαρμογή στοχευμένων ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων. Δίνοντας χώρο στις εμπειρίες αυτού του πληθυσμού, η έρευνα επιδιώκει να ανοίξει το δρόμο για τη συμπερίληψη της οπτικής των αδελφών στην διαμόρφωση της κοινωνικής πολιτικής και της κλινικής πράξης για την νευροαναπτυξιακές διαταραχές.

Μαστροκώστα Άρτεμις
Πτυχίο του Τμήματος Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Κατεύθυνση: Δασκάλων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημόσιας Υγείας - Public Health του τμήματος Ιατρικής με ειδίκευση Προληπτικής και Κοινωνικής Ιατρικής Πανεπιστήμιο Πατρών, Πάτρα
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία - Magister Scientiae (MSc) Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου.
Ανάγκες: η αθέατη διασύνδεση
Περίληψη:
Η παιδική παχυσαρκία αποτελεί σήμερα μία από τις πλέον σύνθετες προκλήσεις δημόσιας υγείας, με σημαντικές επιπτώσεις τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική υγεία του παιδιού. Αν και το φαινόμενο αφορά στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, τα ερευνητικά δεδομένα καταδεικνύουν ιδιαίτερη συχνότητα εμφάνισης παχυσαρκίας σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ). Ο πληθυσμός αυτός χαρακτηρίζεται από αυξημένη ευαλωτότητα, λόγω συνύπαρξης βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων κινδύνου. Η μειωμένη κινητικότητα, οι φαρμακευτικές παρενέργειες, οι περιορισμένες ευκαιρίες ένταξης σε δομημένες δραστηριότητες σωματικής άσκησης και η διατροφική επιλεκτικότητα, σε συνδυασμό με την απουσία στοχευμένων πολιτικών πρόληψης, συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση του επιπολασμού της παχυσαρκίας σε παιδιά με αναπηρία.
Η παχυσαρκία, πέραν της οργανικής της διάστασης, συνιστά σημαντικό παράγοντα επιδείνωσης της ψυχικής υγείας, καθώς επιτείνει το κοινωνικό στίγμα, εντείνει την αίσθηση απόρριψης και οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα άγχους, χαμηλή αυτοεκτίμηση, διαταραχές εικόνας σώματος και, δυνητικά, καταθλιπτικά συμπτώματα. Όταν μάλιστα σσυνδυάζεται με προϋπάρχουσες αναπτυξιακές δυσκολίες, οι συνέπειες είναι πολλαπλασιαστικές. Εντός του πλαισίου του 2ου Διεπιστημονικού Συνεδρίου Ψυχικής Υγείας, όπου τίθενται στο επίκεντρο η αναπηρία, το ψυχικό τραύμα, η παιδική ηλικία και το κοινωνικό στίγμα, η ανάδειξη του φαινομένου της παιδικής παχυσαρκίας ως πολυπαραγοντικού ψυχοκοινωνικού προβλήματος, με έμφαση στις ευάλωτες ομάδες, καθίσταται απολύτως συναφής. Η υπό εξέλιξη διδακτορική διατριβή επιδιώκει να διερευνήσει συγκριτικά τον επιπολασμό της παχυσαρκίας σε μαθητές που φοιτούν σε Γενικά και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία στον Νομό Αχαΐας. Παράλληλα, εξετάζει τις στάσεις, πεποιθήσεις και συμπεριφορές των γονέων τους ως προς τη διατροφή και τη σωματική άσκηση στο οικογενειακό περιβάλλον.
Εισηγήσεις

Ταχματζίδης Δημήτρης
Δρ. Γνωστικής-Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, Ακαδημαϊκός, Σεναριογράφος, Εκπαιδευόμενος Ομαδικός Ψυχοθεραπευτής
Ο Δημήτρης Ταχματζίδης είναι διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στον κλάδο της Γνωστικής-Αναπτυξιακής Ψυχολογίας με ειδίκευση στους μηχανισμούς εκτελεστικού ελέγχου, επίγνωσης και γνωστικής ανάπτυξης σε παιδιά και εφήβους. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Κινηματογράφο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Κατέχει μεταπτυχιακούς τίτλους στα Παιδαγωγικά, στη Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) και integrated master στο σενάριο από το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ.
Διαδικτυακή εισήγηση 11/10
Η τραυματική εμπειρία δεν είναι αυστηρά προσωπική. Τις περισσότερες φορές μεταφέρεται διαμέσου των γενεών από τους παππούδες στα εγγόνια, μετουσιωμένη ή φιλτραρισμένη μέσα από τις (πολιτικές, οικονομικές, επαγγελματικές κ.α.) επιλογές των απογόνων. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται διαγενεαλογική μεταφορά του τραύματος και η παρούσα ερευνητική πρόταση εξετάζει τη μεταφορά αυτή μέσα από μελέτες περίπτωσης της ελληνικής ιστορίας αξιοποιώντας τις θεωρητικές παραδοχές του Vamik Volkan. Στην Ελλάδα η διαγενεαλογική μεταφορά του τραύματος δεν έχει εξεταστεί μεθοδικά ενώ οι μελέτες στο πεδίο αυτό σε ελληνικά πλαίσια είναι σπάνιες. Σύμφωνα με τον Vamik Volkan αυτή η διαγενεαλογική μεταφορά του τραύματος επηρεάζει γνωστικά και συναισθηματικά τους φορείς της ενώ παράλληλα καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την πολιτική και κοινωνική συμπεριφορά τους. Η παρούσα εισήγηση σκοπεύει να καλύψει το κενό αυτό.

Πηνελόπη Ρουμπή
Σπούδασε Οικονομικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Συμβουλευτική Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Derby της Αγγλίας.
Έχει εκπαιδευτεί στο ψυχοδυναμικό ψυχαναλυτικό μοντέλο στο Πρόγραμμα ΕΠΕΚΕΙΝΑ Ψυχαναλυτική Πράξη παράλληλα με την πολυετή προσωπική της ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία. Συνεργάστηκ με το Θεραπευτήριο χρόνιων παθήσεων Μελισσίων, παρέχοντας συμβουλευτική υποστήριξη σε άτομα που το έχουν ανάγκη. Στην ιδιωτική πρακτική της βλέπω ενήλικες σε ατομική ψυχοθεραπεία.ε
Έχει παρακολουθήσει ετήσια και πολύμηνα σεμινάρια στα: ΕΠΕΚΕΙΝΑ, Ελληνική Ψυχαναλυτική Εταιρεία, Περί ψυχής, Κέντρο Παιδιού και Εφήβου και στον εκπαιδευτικό κέντρο Κοχλία ενώ έχει μετεκπαιδεύτεί στην Ψυχογηριατρική και Ευαισθητοποίηση στην Άνοια από την Ελληνική Γεροντολογική και Γηριατρική Εταιρεία.
Αγαπά την ανάγνωση βιβλίων, ενώ επί συναπτά έτη έχει παρακολούθησει σεμινάρια συγγραφής, παραμυθιού, παιδικού βιβλίου, μυθιστορήματος αλλά και θεραπευτικής γραφής από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου.
Εισήγηση
Θεματική Ενότητα: ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ
Το διαγενεακό τραύμα μεταφέρεται από γενιά σε γενιά ενώ συχνά ακολουθεί την οικογενειακή τροχιά όμοια με την περιστροφή της γής γύρω από τον ήλιο.
Το τραύμα ως μια ρευστή οντότητα που μεταβάλλεται και αναθεωρείται Η ανάμνηση δεν θα ξεθωριάσει τελείως αλλά θα επαναμφανίζεται σε διάφορες μορφές.
Ωστόσο, η λειτουργία της μνήμης που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον χρόνο επιχειρεί να βάλει σε μια χρονική σειρά τα γεγονότα της ζωής με τρόπο συνεκτικό και με νόημα, να φτιάξει την ιστορία του ατόμου με κεντρικό στοιχείο την ταυτότητά του.
Η θεραπευτική διαδικασία αγκαλιάζει το διαγενεακό άχρονο τραύμα, επουλώνει σιγά – σιγά τα ψυχικά αναπαραστατικά κενά και μ' αυτόν τον τρόπο επαναπροσδιορίζει τις δυσάρεστες εμπειρίες που έχουν εγγραφεί στην μνήμη.
Εξευρευνώντας το διαγενεακό τραύμα επιστρέφουμε στα μέρη που κάποτε ζήσαμε μέσα στο κουκούλι του τώρα και μέλει και μένει να μυρίσουμε το βρεγμένο χώμα που άφησε κάποτε η βροχή μέσα μας.

Νικόλαος Τριμανδήλης
ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑ
Ο Νίκος Τριμανδήλης ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Νομική στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Έκτοτε ασχολήθηκε με τον κλάδο της Ψυχοθεραπείας και εκπαιδεύτηκε στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο Αναλυτικής Ψυχοθεραπείας Ομάδας, Ζεύγους και Οικογένειας (Ελ.Εκ.Ιν) ως Ψυχαναλυτικός Ψυχοθεραπευτής.
Κατέχει δίπλωμα στην Εγκληματολογική Ψυχολογία από το κέντρο Veneti Counseling, ενώ παράλληλα έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια όπως Δημιουργικής Γραφής (ΕΚΠΑ), Ψυχοσωματική Υγεία: Όταν το σώμα μιλάει" (Ανοιχτό Λαϊκό Πανεπιστήμιο), Ψυχολογία Υπόπτων - Γλώσσα του Σώματος, Αναλυτική και Δικαστική Ψυχολογία, Ο Μύθος της Οικογένειας ( Ινστιτούτο Κλασσικής Ψυχανάλυσης) κ.ά.
Εισήγηση τίτλος:
«Το άρρητο που μεταδίδεται: Σκέψεις πάνω στο διαγενεακό τραύμα και τη μνήμη του ασυνείδητου»
Όταν μιλάμε για διαγενεακό τραύμα, αγγίζουμε ένα πεδίο στο οποίο το τραύμα δεν βιώνεται μόνο άμεσα, αλλά κληρονομείται – μέσω του σώματος, της σχέσης, της σιωπής.
Το τραύμα, όταν δεν μπορεί να γίνει λόγος, επιμένει να αναπαράγεται – όχι μόνο ως σύμπτωμα, αλλά και ως στάση ζωής, ως άγνοια, ως αποσιώπηση. Πολλές φορές, αυτό που μεταδίδεται δεν είναι το γεγονός καθαυτό, αλλά η δυσκολία να τοποθετηθεί χρονικά, συναισθηματικά και νοητικά.
Στην ψυχαναλυτική εργασία –είτε ατομική, είτε ομαδική– ερχόμαστε συχνά αντιμέτωποι με φαντάσματα του παρελθόντος: ιστορίες που δεν ειπώθηκαν ποτέ, συναισθήματα που δεν ανήκουν εξ ολοκλήρου στον αναλυόμενο, αλλά μοιάζουν να του έχουν δοθεί ως «παρακαταθήκη». Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτά τα «κληρονομημένα» φορτία δεν μεταδίδονται απαραίτητα με την αφήγηση, αλλά μέσα από το βλέμμα, τον τρόπο αφής, το ύφος, τις απουσίες και κυρίως τις σιωπές.
Εισηγήσεις

Τρύφων Νικολόπουλος
Ο Τρύφων Νικολόπουλος είναι ειδικός παιδαγωγός - φιλόλογος, με μεταπτυχιακό (DEA) στην Ψυχολογία και τις Επιστήμες της Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Aix-Marseille I (Γαλλία). Διαθέτει σπουδές στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (ΕΑΠ), στην Ειδική Αγωγή και στη Διοίκηση Εκπαίδευσης, καθώς και εκτεταμένη επιμόρφωση και εξειδίκευση σε ζητήματα ψυχικής υγείας, ψυχοπαθολογίας και ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς και επιστημονικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Aix-Marseille I ως Λέκτορας και στην ΑΣΠΑΙΤΕ ως επιστημονικός συνεργάτης, ενώ έχει εργαστεί τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Διατελεί στέλεχος του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Αχαΐας ως μέλος διεπιστημονικών ομάδων, παρέχοντας διαγνωστικό και συμβουλευτικό έργο σε μαθητές και γονείς. Εισηγήσεις του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια και ημερίδες, καθώς και σε δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης για την ψυχική υγεία παιδιών, εφήβων και οικογενειών. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Μιλά άριστα γαλλικά και αγγλικά.
Θεματική Ενότητα: Τραύμα και σώμα
Εισήγηση Διαδικτυακά
Τι συμβαίνει όταν ένας έφηβος συναντά το μέλλον κουβαλώντας ένα παρελθόν που δεν έχει ειπωθεί; Η εφηβεία δεν είναι μόνο πέρασμα· είναι σκηνή έντασης, διακινδύνευσης και ανακατασκευής, όπου το τραύμα επιστρέφει μεταμφιεσμένο: άλλοτε ως σιωπή, άλλοτε ως θυμός, σύγχυση ή απόσυρση. Εμπειρίες απώλειας, εγκατάλειψης ή ασυνέχειας του ανήκειν εγγράφονται στο σώμα, επανέρχονται ασύντακτα στον ψυχισμό και διεκδικούν ακρόαση και χώρο. Η εισήγηση φωτίζει τη διαδρομή αυτής της υπόγειας επιστροφής, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρουν η φροντίδα, η συνάντηση και η αφήγηση να λειτουργήσουν ως γέφυρες, μετασχηματίζοντας την τραυματική εμπειρία σε ιστορία που μπορεί να ειπωθεί - και επομένως να υπάρξει.

Κωνσταντίνος Καλέμης
D.Ed, PhDc ,MA, M.Ed, MAeD, M. Sc, MSEd, είναι μέλος του Διδακτικού Μητρώου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ),
Με ειδίκευση στις Νομικές, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες, καθώς και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Διδάσκει σε τομείς όπως η διοικητική οργάνωση του δημόσιου τομέα, η θεωρία και πρακτική της εκπαίδευσης ενηλίκων, η αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η εκπαιδευτική διοίκηση. Έχει διατελέσει Επιμορφωτής σε διάφορα έργα του ΙΕΠ, μεταξύ αυτών και στις επιμορφώσεις για τα νέα Προγράμματα Σπουδών και τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Είναι πιστοποιημένος από τη CertiProf σε τομείς όπως το digital marketing, το Scrum, η εξ αποστάσεως εργασία και η δια βίου μάθηση. Είναι επιμορφωτής στα θέματα της σεξουαλικής και έμφυλης βίας και κακοποίησης ανηλίκων.
Έχει συμμετάσχει στον σχεδιασμό και τη συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού για δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και προγράμματα δεξιοτήτων. Επιμορφωτής και στα σεμινάρια της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης eTwinning, έχει συγγράψει πλήθος επιστημονικών εργασιών. Τα ενδιαφέροντά του εστιάζουν στην ένταξη των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση, τη δημιουργία καινοτόμων Προγραμμάτων Σπουδών με στόχο της καταπολέμηση θεμάτων έμφυλης βίας, και τη γλωσσική τεχνολογία με έμφαση στη μηχανική μάθηση και τη σημασιολογική ανάλυση. Πρόταση
Θεματική Ενότητα: Τραύμα και σώμα
Το σώμα ως αρχείο του τραύματος: Από το διαγενεακό αποτύπωμα στην κλινική πράξη
Το ανθρώπινο σώμα δεν θυμάται όπως ο νους – αλλά καταγράφει. Μέσα από αυτή την εισήγηση, εξερευνούμε πώς το τραύμα εγγράφεται σωματικά και μεταφέρεται, συχνά σιωπηλά, από γενιά σε γενιά. Η σύγχρονη ψυχοθεραπευτική προσέγγιση δεν αρκείται πλέον στην αφήγηση· στρέφεται στο σώμα ως κλειδί για την κατανόηση και τη θεραπεία του αόρατου πόνου.
Θα παρουσιαστούν περιπτώσεις όπου η σωματική έκφραση προηγείται της συνειδητής ανάμνησης, αναδεικνύοντας τη σημασία της σωματοκεντρικής προσέγγισης στην ψυχική φροντίδα. Αναλύεται πώς ο θεραπευτής, ως «μάρτυρας» και όχι απλός ακροατής, βοηθά το άτομο να επανενώσει τα σπασμένα του μέρη σεέναν ενιαίο εαυτό.
Το θέμα είναι επίκαιρο και κρίσιμο: ζούμε σε κοινωνίες με διαγενεακά τραύματα από πολέμους, μεταναστεύσεις, οικονομικές καταρρεύσεις. Η σιωπή που περνά από μητέρα σε κόρη, από παππού σε εγγόνι, αποκτά σήμερα ψυχοσωματικό λόγο και χρειάζεται χώρο για να ειπωθεί και να ανακουφιστεί. Η παρουσίαση αυτή δεν υπόσχεται εύκολες λύσεις. Σκοπός της είναι να δημιουργήσει ένα κοινό πεδίο αναγνώρισης, αποδοχής και βαθύτερης σύνδεσης ανάμεσα στον θεραπευόμενο, τον επαγγελματία και την ιστορική συνθήκη που και οι δύο κουβαλούν.

Σταύρος Ξ. Πέτρου
Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Κύπρου
Εκπαίδευση
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Διδακτορικό Νεοελληνικών Σπουδών (Διεπιστημονικό) – εν εξελίξει
Μεταπτυχιακό Νεοελληνικής Φιλολογίας
Δευτερεύον Πτυχίο (minor) Κλασσικής Φιλολογίας
Πτυχίο Φιλοσοφίας (Βραβείο Προτεύσαντων)
Δραματική Σχολή Βλαδίμηρος Καυκαρίδης: Ανώτερο Δίπλωμα Υποκριτικής
Επιστημονική – Εκπαιδευτική Δραστηριότητα
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Ερευνητής, Νεοελληνικό Σπουδαστήριο Πετρώνδα,
Επιμελητής εκπαιδευτικών προγραμμάτων Θερινές Ακαδημίες για μαθητές Προσωπικό ειδικής διδασκαλίας (Γραφείο Κοινωνικής Στήριξης)
Υφυπουργείο Πολιτισμού Κύπρου: Πρεσβευτής Πολιτισμού Εθνική Συνόδος Νέων: Εμπειρογνώμονας επιτροπής πολιτιστικών θεμάτων (2022)
Βουλή των Νέων Αντιπροσώπων: Μέλος της επιτροπής Παιδείας (2016)
Φεστιβάλ Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών Αντίσκηνο: Επιστημονικός σύμβουλος
Πιστοποιημένος εκπαιδευτής μη τυπικής μάθησης: Εργαστήρια σε μαθητές και ενήλικές
Τίτλος: Από την Ιφιγένεια στη Γυναίκα του Πρωτομάστορα: Μελέτη ενός Συλλογικού Τελετουργικού Τραύματος
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025
Περίληψη:
Η παρούσα εισήγηση επιχειρεί τη διερεύνηση του διαγενεακού και πολιτισμικά εγγεγραμμένου τραύματος μέσω της ανάλυσης δύο εμβληματικών γυναικείων μορφών της ελληνικής γραμματείας, της Ιφιγένειας του Ευριπίδη και της γυναίκας του Πρωτομάστορα από το ελληνικό δημοτικό τραγούδι. Μέσα από την ανάλυση των λογοτεχνικών παραδειγμάτων, επιχειρείται η ανάδειξη του «τελετουργικού» τραύματος (δηλαδή της ψυχικής βίας που εγγράφεται μέσα από κοινωνικά νομιμοποιημένες τελετουργικές πράξεις, όπως η θυσία, η μύηση ή η θεμελίωση), που μεταβιβάστηκε και διαιωνίστηκε ως συλλογική μνήμη και ταυτόχρονα. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει ερμηνευτική ανάλυση αφηγήσεων με βάση τη θεωρία του πολιτισμικού τραύματος και της «σιωπηλής μνήμης», καθώς και συγκριτική λογοτεχνική ανάλυση των δύο μορφών.
Η Ιφιγένεια ως συμβολική μορφή της θυσιασμένης κόρης και η ανώνυμη γυναίκα του Πρωτομάστορα ως υποκείμενο μιας θυσίας με σκοπό τη «θεμελίωση», κυριολεκτικά και μεταφορικά, επιτρέπουν την κατανόηση του τραύματος ως πολιτισμικά επαναλαμβανόμενης πράξης που εγγράφεται στο συλλογικό φαντασιακό. Η μελέτη καταδεικνύει πώς το τραύμα, πέρα από την ατομική του διάσταση, λειτουργεί ως μηχανισμός διατήρησης πολιτισμικών ιεραρχιών.
Η εισήγηση αποσκοπεί στην ανάδειξη της ανάγκης για ψυχολογική και κοινωνική αναγνώριση αυτών των αφανών βιωμάτων, ενισχύοντας τον διάλογο ανάμεσα στις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις σύγχρονες πρακτικές ψυχικής υγείας..
Ο Τίτλος σας

Dr. Δημήτριος Γ. Κίμογλου
Επιστημονικό Προφίλ
Ο Dr. Δημήτριος Γ. Κίμογλου είναι διεθνώς αναγνωρισμένος Ψυχοθεραπευτής - Ερευνητής και καινοτόμος στους τομείς των Νευροεπιστημών, της Ψυχο-Ογκολογίας και της Νευροτεχνολογίας. Διαθέτει εκτενή ακαδημαϊκή κατάρτιση από κορυφαία πανεπιστήμια όπως το Harvard, MIT, EPFL, Johns Hopkins University και Yale, με εξειδίκευση σε Νευροεπιστήμες, Βιοτεχνολογία, Ψυχολογία και Ανοσολογία.
Θεωρητικές Συνεισφορές
Δημιουργός της Psycho-Immunological Shift Theory - μιας πρωτοποριακής επιστημονικής θεωρίας που επανεξετάζει ριζικά τον ρόλο της ψυχικής επιβάρυνσης στην εμφάνιση και εξέλιξη αυτοάνοσων και ογκολογικών νοσημάτων, εισάγοντας νέο εννοιολογικό πλαίσιο στην ψυχοσωματική ιατρική.
Δημιουργός της Νευροανακριτικής - διεπιστημονικής μεθοδολογίας που συνδυάζει νευροεπιστημονικές αρχές με εγκληματολογικές τεχνικές για τη βελτιστοποίηση διαδικασιών διερεύνησης αλήθειας στο ποινικό δίκαιο, βασισμένης σε εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση άνω των 200 επιστημονικών δημοσιεύσεων.
Ακαδημαϊκές Σπουδές, Πιστοποιήσεις και Εξειδικεύσεις
Νευροεπιστήμες - Harvard University:
∙ Εξειδίκευση στη Νευροεπιστήμη με έμφαση στη λειτουργία νευρικών κυττάρων, νευρωνικών δικτύων και ανθρώπινης νευροανατομίας/ Neuroscience με εμβάθυνση στη βιοηλεκτρική δραστηριότητα και συναπτική μετάδοση
Ιατρικές Επιστήμες - Harvard Medical School:
∙ Cancer Genomics and Precision Oncology (With Honors) - Εξειδίκευση στη γονιδιωματική του καρκίνου
∙ Ανοσολογία - Immunology & Immuno-Oncology - Ανοσολογικοί μηχανισμοί και εφαρμογές ανοσοθεραπείας στον καρκίνο
∙ Depressive Disorders, Anxiety Disorders, Neuroscience - Νευροβιολογικές βάσεις ψυχιατρικών διαταραχών
EPFL (École Polytechnique Fédérale de Lausanne), Ελβετία:
∙ Neuroscience Reconstructed – Genetics and Development - Γενετικές βάσεις ανάπτυξης νευρικού συστήματος, νευροδιαφοροποίηση και μοριακοί μηχανισμοί νευροπλαστικότητας
∙ Biomedical Imaging με Magnetic Resonance Imaging και Functional MRI - Προηγμένες τεχνικές βιοϊατρικής απεικόνισης
Πρόσθετες Εξειδικεύσεις:
∙ Βιοτεχνολογία - Massachusetts Institute of Technology (MIT)
∙ Neuroimaging - Johns Hopkins University
∙ Biology of Cancer, Cancer (With Honors) - Johns Hopkins University
∙ Quantum Mechanics - Stanford University
∙ Certificate in Immunology - Imperial College London
∙ HND & PDAD Advanced Professional Diplomas (Level 5 & 7 Masters) - BTEC Edexcel International
Ερευνητική Δραστηριότητα
Συγγραφέας περισσότερων από 40 επιστημονικών δημοσιεύσεων σε διεθνή περιοδικά, με εστίαση στη νευροακουστική θεραπεία, τον άξονα εντέρου-εγκεφάλου, την ψυχογενή αυτοανοσία και την επίδραση του χρόνιου στρες στην ογκογένεση.
Συγγραφέας της τριλογίας ψυχο-ογκολογίας:
∙ "Ψυχο-Ογκολογία" (2025) - επιστημονικό σύγγραμα
∙ "Όταν η Άνοιξη Επιστρέφει" (2025) - οδηγός μετά τις χημειοθεραπείες
∙ "Η Ψυχή που Αντιστέκεται" (2025) - εσωτερική νίκη απέναντι στον καρκίνο
Τεχνολογικές Καινοτομίες
Σχεδιαστής και κατασκευαστής καινοτόμων νευροτεχνολογικών συστημάτων:
∙ AXONIA, NeuroReflex, Neuroimmune Profile KNP 2025
∙ Neurobiometric NeuroSense - συστήματα τεχνητής νοημοσύνης 2024
∙ AION - Τεχνητή Νοημοσύνη Συναισθηματικής Ανάλυσης 2018
∙ ONINI ATLAS - Ψηφιακό Δίδυμο για τον Καρκίνο του Μαστού 2022
∙ NeuroScan BW-400 - Σύστημα ανάγνωσης εγκεφαλικών κυμάτων 2017
Ιδρυτής και Επιστημονικός Διευθυντής:
∙ Institute for Advanced Biomedical Research Dr DG Kimoglou Ltd (Λονδίνο, 2025)
∙ Ινστιτούτο Synaptica AI (Ελλάδα1998)
∙ Imperial School of Hypnotherapy
Διακρίσεις
∙ Διεθνές βραβείο παγκόσμιας καινοτομίας στην Νευροτεχνολογία Forttuna Global Excellence Awards 2025
∙ Συμμετοχή στο MIT Solve Program του Massachusetts Institute of Technology
∙ Καταχώρηση στην Εγκυκλοπαίδεια "Who is Who Βιογραφίες Διαπρεπών Ελλήνων"
Μέλος Επιστημονικών Οργανισμών
∙ International Psycho-Oncology Society
∙ Αμερικανική Εταιρεία Εγκληματολογίας
∙ Ευρωπαϊκή Εταιρεία Εγκληματολογίας
∙ Σύλλογοι Κλινικής Ύπνωσης Η.Π.Α. και Αυστραλίας
Επιστημονική Επικοινωνία και Κοινωνική Επίδραση
Ο Dr. Κίμογλου διατηρεί σημαντική παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα με εκατομμύρια προβολές και δεκάδες χιλιάδες ακολούθους, όπου διαχέει επιστημονική γνώση και εκπαιδευτικό περιεχόμενο στους τομείς της ψυχικής υγείας και των νευροεπιστημών. Είναι δημιουργός εκπαιδευτικού περιεχομένου με πάνω από 14 εκατομμύρια προβολές στα Facebook Reels, συμβάλλοντας στην προώθηση της επιστημονικής παιδείας.
web site. www.kimoglou.com. www.iabr.uk
Εισήγηση
Τίτλος:
«Η νευροβιολογία του ψυχικού τραύματος: από τη σιωπή στην έκφραση, από τη σωματοποίηση στη θεραπεία»
1. Εισαγωγή
∙ Αφορμή: Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας. η Σύνδεση με το θέμα του συνεδρίου: το τραύμα δεν ακολουθεί γραμμικούς χρόνους· είναι αχρονικό και βιώνεται σωματικά και ψυχικά.
Κεντρικό ερώτημα: πώς η μη επεξεργασία του τραύματος αποτυπώνεται στη βιολογία μας;
2. Η νευροβιολογία του τραύματος
∙ Ο εγκέφαλος σε κατάσταση απειλής: αμυγδαλή, υποθάλαμος, HPA άξονας.
∙ Ορμονικές αποκρίσεις: κορτιζόλη, κατεχολαμίνες.
∙ Νευρωνικές μεταβολές: υπερδιέγερση, αποσύνδεση, απορρύθμιση προμετωπιαίου φλοιού.
∙ Η «αχρονικότητα» στη μνήμη του τραύματος – το σώμα ζει ξανά το γεγονός, ανεξάρτητα από το παρελθόν.
3. Από το τραύμα στη σωματοποίηση
∙ Το σώμα ως «αρχείο» της εμπειρίας.
∙ Χρόνια ενεργοποίηση του άξονα στρες → φλεγμονώδης επιβάρυνση.
∙ Ψυχο-νευρο-ανοσολογική οπτική: σύνδεση τραύματος με ανοσολογική απορρύθμιση.
∙ Παραδείγματα:
o Αυτοάνοσα νοσήματα (ΣΕΛ, ρευματοειδής αρθρίτιδα).
o Ινομυαλγία, χρόνιος πόνος.
o Σχέση με χρόνιες παθήσεις (καρδιαγγειακά, καρκίνος).
4. Το τραύμα και η εμπειρία της αναπηρίας
∙ Το ψυχικό τραύμα ως «αόρατη αναπηρία».
∙ Η συνύπαρξη ψυχικού και σωματικού φορτίου.
∙ Κοινωνική διάσταση: στίγμα, απομόνωση, ανάγκη κοινότητας.
5. Θεραπευτικοί δρόμοι
∙ Νευροπλαστικότητα: δυνατότητα επανασύνδεσης και αποκατάστασης.
6. Συμπεράσματα
∙ Το τραύμα είναι μια αχρονική εμπειρία που μπορεί να μετατραπεί σε σωματική παθολογία αν παραμείνει αθεράπευτο.
∙ Η θεραπεία αφορά όχι μόνο τη μείωση του πόνου, αλλά και την επανένταξη, τη φωνή και την κοινότητα.
∙ Μήνυμα ελπίδας: ο εγκέφαλος και το σώμα διαθέτουν τη δυνατότητα αλλαγής και ίασης.

Κάντε κλικ εδώ και αρχίστε να πληκτρολογείτε. Λεγενδως σωνσεπθαμ ναμ ναθυμ αλιενυμ ανσιλλαε ιν συμ φιδιτ κυαερενδυμ εαμ συ φελ αν εραντ.

Κάντε κλικ εδώ και αρχίστε να πληκτρολογείτε. Φιμ νε σιθ ανσιλλαε δελισαθισιμι νες επισυρι μνεσαρσχυμ ιδ δισερετ διγνισιμ αβχορρεανθ υθ νες.