Cochleas Conference 

1o Διεθνές Διεπιστημονικό Υβριδικό Συνέδριο Ψυχικής Υγείας

Το Ψυχοθεραπευτικό & Εκπαιδευτικό Κέντρο «Κοχλίας» με μεγάλη χαρά ανακοινώνει τη διεξαγωγή του υβριδικού συνεδρίου με θέμα

Οι πολυπαραγοντικές διαστάσεις του τραύματος:

Οι περιβαλλοντικές, ψυχολογικές, βιολογικές κοινωνικές, έμφυλες, οικογενειακές και εκπαιδευτικές εκφάνσεις του και η αναπαράσταση του στην τέχνη και την καθημερινότητα».

Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε ενεργά στο συνέδριο και να συμβάλετε στην επιτυχία του με τις γνώσεις, την εμπειρία, τον ενθουσιασμό και τις νέες ιδέες σας.

Είμαστε βέβαιοι ότι το Συνέδριο αυτό θα αποτελέσει μία νέα ευκαιρία για μία επωφελή και εποικοδομητική επιστημονική συνάντηση που θα δικαιώσει τις προσδοκίες μας.

Βασικός σκοπός του υβριδικού συνεδρίου είναι να αναδειχθούν και να ερμηνευθούν οι ακόλουθες θεματικές και διαστάσεις της έννοιας:


Χρόνος και τόπος διεξαγωγής:

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Λεωφ. Αλεξάνδρας 196.

Και διαδικτυακά για Ελλάδα και Εξωτερικό.

Eνώ για κάθε θεματική ενότητά του παρέχεται δυνατότητα παρακολούθησης ή και εισήγησης σε παράλληλη συνεδρία μέσω Zoom. Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται με τη χρήση ενός απλού φυλλομετρητή (web browser), χωρίς την απαίτηση εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων.

Το συνέδριο θα ξεκινήσει την Παρασκευή 17 Μάϊου 2024 και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 19 Μαΐου 2024.

Αιτιολογία και θεραπευτικές προσεγγίσεις

Η ψυχολογική διάσταση του τραύματος, είτε ως οξύ ή χρόνιο βίωμα είτε ως σύνθετη, πολυπαραγοντική κατάσταση αναφέρεται στην αντίδραση του προσώπου σε κάποιο μείζον περιστατικό ή σειρά γεγονότων, που απειλούν τη ζωή, την ακεραιότητα και τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες, που είναι απαραίτητες για να επιτευχθεί ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας του βίου.

Οι αντιδράσεις, όπως και οι θεραπευτικές προσεγγίσεις ποικίλουν, ακριβώς όπως και οι νοηματοδοτήσεις του τραύματος στην περίπλοκη σύγχρονη εποχή. Το σώμα που τραυματίζεται, το δέρμα (το μεγαλύτερο όργανο) ως το πρώτο σημείο συνάντησης με το άγγιγμα του άλλου. Το δέρμα ως σύνορο ή ως καμβάς που αποτυπώνει όσα δεν μπορούν να ομολογηθούν.

Το υβριδικό συνέδριο απευθύνεται σε μέλη ΔΕΠ και στο Επιστημονικό Προσωπικό των Πανεπιστημίων, Ιδρυμάτων και Ινστιτούτων, σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, στελέχη εκπαίδευσης, συμβούλους εκπαίδευσης, προσωπικό ΚΕΔΑΣΥ, κοινωνικούς επιστήμονες, εργαζόμενους στην υγεία και στην πρόνοια, ειδικούς της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, σε γονείς και σε ανθρώπους, που θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες αναφορικά με τα επιστημονικά πεδία της Κοινωνιολογίας, της Εκπαίδευσης και της Ψυχικής Υγείας.

Αν θέλετε να είστε ενημερωμένοι για τις Δράσεις του Κοχλία συνδεθείτε στην ομάδα viber https://invite.viber.com/?g2=AQByBn930bcbSE33iMv0QzXinz6qnUQIaN7UsDSVWqA8%2FGA2V4wPLn0jmjOLZ63M

Συνέδριο


Σύγχρονοι ορισμοί και διαστάσεις του τραύματος: Στερεότυπα και προκαταλήψεις για το Γυναικείο φύλο.

α) Ανισότητα στην εργασία – (Γυάλινη οροφή)

β) Ο ρόλος της Γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία.

γ) Η γυναίκα στις μικρές κοινωνίες και η ενδοοικογενειακή βία.

δ) Κοινωνικές πολιτικές για την Ισότητα των φύλων.

ε) Κοινωνικό φύλο και αθλητισμός (ο ρόλος της γυναίκας στον αθλητισμό)

ζ) Νομοθετικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων και την αντιμετώπιση των κοινωνικών διακρίσεων κατά των γυναικών.

Η κοινωνιολογική διάσταση του τραύματος. Ατομικό και συλλογικό τραύμα.

α) Τραύματα στην ψηφιακή πραγματικότητα. Οι νέες τεχνολογίες ως πιθανά πεδία μορφών τραύματος.

β) Cyber Bullying

γ) Τραυματικά γεγονότα στην εκπαίδευση (εκφοβισμός, βία, αποκλεισμοί)

Πολεμικές συρράξεις, αιχμαλωσία, βομβαρδισμοί, τρομοκρατικές ενέργειες, μεταναστευτικές ροές και τραύμα.

α) Πρωτογενή και δευτερογενή τραύματα. Οι ψυχολογικές συνέπειες στους μάρτυρες του τραύματος.

β) Η ενοχή της επιβίωσης. Μηχανισμοί προσαρμογής στο βίωμα του τραύματος.

γ) Υποστηρικτικά δίκτυα, νομοθεσία και θεσμοί. Ευρωπαϊκές στρατηγικές για την αντιμετώπιση του τραύματος της Μετανάστευσης.

δ) Πολιτισμικά τραύματα γυναικοκτονίες, βιασμοί

ε) Ασθένεια, δημόσια υγεία και τραύμα.

Θεραπευτικές, συμβουλευτικές και ερευνητικές προσεγγίσεις για το τραύμα.

α) Τραυματικές εμπειρίες που προέρχονται από τις πανδημίες και τον εγκλεισμό

β) Η ψυχαναλυτική και γνωστική-συμπεριφοριστική, ουμανιστική και ολιστική διάσταση του τραύματος

γ) Διαχείριση μετατραυματικού στρες

δ) Οικογενειακή θεραπεία και τραύμα. Ενδοοικογενειακή βία. (Οι διαφυλικές διαστάσεις του τραύματος).

Λογοτεχνία, τέχνη, ΜΜΕ και τραύμα

α) Όταν η τέχνη αποτυπώνει το τραύμα

β) Το τραύμα γραμμένο στο δέρμα.

Φόρουμ (στρογγυλά τραπέζια συζητήσεων) με θέματα

α) Σεξουαλική κακοποίηση και το αποτύπωμά της, όταν η γυναίκα βιώνει περιστατικά βίας (έμφυλη ή ενδοοικογενειακή)

β) Όταν το τραύμα εκδηλώνεται στο σώμα

γ) Ενδοοικογενειακή βία - Σεξουαλική κακοποίηση

δ) Όταν η σεξουαλική κακοποίηση εισέρχεται στο θεραπευτικό δωμάτιο.

ε) Προσομοίωση βιωματικών συνεδριών για το τραύμα

ζ) Αναπηρία και τραυματικές εμπειρίες

η) Διαφορετικότητα & Περιθωριοποίηση

Οι περισσότερες αναφορές σχετικά με τη διαφορετικότητα επικεντρώνονται συχνά στο φύλο και τη φυλή. Αντίθετα, έχει δοθεί περιορισμένη προσοχή στα άτομα με αναπηρίες ως τη μεγαλύτερη μειονοτική ομάδα στον κόσμο.

Φόρουμ συζητήσεων (large Group) με θέματα:

α) Πως αντιμετωπίζουμε ως άτομα και ως κοινωνία μια σωματική ή πνευματική αναπηρία που περιορίζει ουσιαστικά μία ή περισσότερες σημαντικές δραστηριότητες της ζωής του ατόμου?

β) Πως μαθαίνουμε στα παιδιά μας την έννοια της ενσυναίσθησης στην διαφορετικότητα που περιλαμβάνει την αποδοχή και τον σεβασμό?

δ) Τα στερεότυπα στην διαφορετικότητα του χρώματος, της φυλής, της ιδιαιτερότητας σε άτομα με αναπηρία όπως έλλειψη ακοής ή όρασης, με σύνδρομο Down και άτομα με περιορισμένη κινητικότητα:

Φόρουμ συζητήσεων με θέμα: Κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της στην υγεία.

Πως η απότομη και απρόβλεπτη αλλαγή του περιβάλλοντος, επηρεάζει κυρίως την ψυχική υγεία προκαλώντας μετατραυματικό στρες (PTSD)

Ο στόχος του Συνεδρίου είναι να αποτελέσει βήμα διαλόγου και παρουσίασης των νέων επιστημονικών εξελίξεων στους τομείς της κοινωνιολογίας, της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη διεπιστημονικότητα των προσεγγίσεων. Ελπίζουμε να συμβάλλει τόσο στην επιμόρφωση και την ενημέρωση, όσο και στην ανάδειξη σημαντικών θεμάτων που ταλανίζουν την κοινωνία σήμερα.


                                 Παρασκευή 17  Μαΐου 2024 

ΕΝΑΡΞΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ


12.00 - 13.00 Χαιρετισμοί επισήμων
Εισηγήσεις Επιστημονικής και Οργανωτικής Ομάδας Το συνέδριο οργανώνεται από το Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και το Κέντρο Ψυχοθεραπείας & Εκπαίδευσης Κοχλίας.
Χαιρετισμούς από τον κάθε φορέα θα απευθύνουν:
Δρ Κωνσταντίνα Σκαναβή. Εκ μέρους του Τμήματος Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας
Κυριακή Μερτζάνη. Εκ μέρους του Κέντρου Ψυχοθεραπείας Κοχλίας
Πάνος Γρηγορίου, Καθηγητής Τμήματος Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Γεώργιος Κορρές, Καθηγητής Τμήματος Γεωγραφίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
Εισηγήσεις
Α ΜΕΡΟΣ 13.00-15.15
13.15-13.30 Ο ρόλος του φύλου στην περιβαλλοντική Κλιματική κρίση και στην περιβαλλοντική συμπεριφορά των πολιτών
Ματσιώρη Στεργιανή. Καθηγήτρια – Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος -Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
13.30 - 13.45 Η θεραπευτική επίδραση της Trash Art στο άτομο.
Θεοδούλου Ιωάννης, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής - Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας -ΠΑΔΑ (οργανωτική – επιστημονική επιτροπή)
14.00-15.00
Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα:
Πρωτοποριακό Πρόγραμμα Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων κ. ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών κ.ΗΡΑΚΛΗΣ ΜΟΣΚΩΦ Γενικός Γραμματέας Ευάλωτων Πολιτών και Θεσμικής Προστασίας

15.15- 16.00Γυναίκες της σιωπής και συλλογικό τραύμα. Διαδρομή, μνήμες, διεργασία της κλειτοριδεκτομής.
Μπούνα Βάιλα Ανδρομάχη, Διδάσκουσα Πανεπιστημίου Αιγαίου, Γκούντρα Αικατερίνη, Ψυχολόγος Δομής Ασυνόδευτων Ανηλίκων Προσφύγων Πενταλόφου Δήμου Βοίου & Κλιούμης Νίκος, Υποψ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
16.15- 16.30 Κλιματική αλλαγή και επιπτώσεις στην ψυχική υγεία. Ζαπάντη Γερασιμίνα-Θεοδώρα – Υπ. Διδάκτωρ, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας -ΠΑΔΑ
16.30 - 16.45 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ
16.45-17.00 Η φροντίδα του «τραύματος» των Γυναικών θυμάτων σεξουαλικής εκμετάλλευσης (Trafficking). Γρηγοράκη Μαρία Κοινωνική Λειτουργός MSc, 2η Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς και Αιγαίου.
17.00-17.15 Ρόλος κλειδί για τη Μετανοσοκομειακή πορεία του ψυχικά ασθενούς. Καταστολή ή Ανεκτικότητα;. Γρηγοράκη Μαρία, Κοινωνική Λειτουργός MSc, 2η Υγειονομική Περιφέρεια Πειραιώς και Αιγαίου. Οικογένεια.
17.15 - 17.30 Η εμπειρία των Φροντιστών Ψυχικά Πασχόντων ως τραύμα. Ζαχαρής Θωμάς, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής - Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας -ΠΑΔΑ (οργανωτική – επιστημονική επιτροπή).
17.30-17.45 Η Κοινωνική διάσταση του τραύματος σε άτομα με απώλεια της ακοής και της όρασης, Τσωνόπουλος Ανδρέας, Επισκέπτης Υγείας MSc.
17.45-18.00 Κλιματική Αλλαγή και οι επιπτώσεις στην Υγεία. Φοίβος-Παπαθανασίου. Υπ. Διδάκτωρ Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Εθνικό:Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ZOOM

17.00-17.15 Οι επιπτώσεις του αναπτυξιακού τραύματος

Δέσποινα Νταουντάκη ΝηπιαγωγόςΓεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη κι εκεί επίσης ολοκλήρωσε τις σπουδές μου στο Παιδαγωγικό Τμήμα προσχολικής αγωγής του Α.Π.Θ. Εργάζεται ως νηπιαγωγός στη δημόσια εκπαίδευση από το 1997,όταν τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο -εκείνη την εποχή-Νηπιαγωγείο Κουντούρας Χανίων. Από το 2002 ζει και εργάζεται στα Χανιά που είναι και ο τόπος καταγωγής της.

17.15-17.30 Η έμφυλη συμβουλευτική σε γυναίκες επιζώσες βίας. Οι συνέπειες του τραύματος στην ψυχική και σωματική υγεία και στην διαχείριση της καθημερινότητας.

Δημήτριος Στεφανάκης Ψυχολόγος Ξενώνας Φιλοξενίας Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου Ρόδου

17.30-17.45 Εργασιακή και συναισθηματική κόπωση των επαγγελματιών του πεδίου.

Φακίρη Ελευθερία Κοινωνιολόγος, Επ. Στέλεχος Ξενώνα Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου Ρόδου


17.45-18.00 ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ

18.00 Χαιρετισμός Υφυπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. Κεφάλα Μαρία Αλεξάνδρα

18.30- 18.45 Παιδική Σεξουαλική Κακοποίηση: Εννοιολογικές Αποσαφηνίσεις και ο ρόλος της Σχολικής Κοινότητας στη Πρόληψη και Διαχείριση.

Κλιούμης Νικόλαος Υπ. Διδάκτωρ, Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας -ΠΑΔΑ.

Θεματική ενότητα: Κοινωνικό φύλο και αθλητισμός (ο ρόλος της γυναίκας στον αθλητισμό)

18.45 19.00 θέμα : « ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ » Πρεζεράκου Ευρυδίκη (Έρρικα ) Αντιπεριφερειάρχης για θέματα Παιδείας με αρμοδιότητες Καινοτομίας και Κοινωνικής Πολιτικής.

19.30 - 19.45 Προβολή των αθλητριών στα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πιθανές επιπτώσεις στα πρότυπα υγείας και της εικόνας σώματος.

Βασιλική Ζήση - Αν. καθηγήτρια, ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

19.45 - 20.00 Θέμα: Βία και παρενόχληση στην εργασία - Ο ρόλος τον συνδικάτων' - η περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου περιλαμβάνει την παρουσίαση της μελέτης του κοινωνικού πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ για τη βία και την παρενόχληση στον Δημόσιο Τομέα και του οδηγού της αντιμετώπισης της βίας και της παρενόχλησης στο δημόσιο τομέα

Παπαδημητρίου Σταυρούλα μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ μέλος του ΔΣ του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ Επιθεωρήτρια Εργασίας

20. 05 - 20.30 Μια Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας και Κλινικών Παρατηρήσεων από Πολεμικές Συγκρούσεις

Μυρτώ Πατάγια Μπακαράκη Msc, PhDc Neuroscience Καθηγήτρια Εργοθεραπείας Κριτική Ανάλυση της Εκδήλωσης του Μετατραυματικού Στρες:

Κριτική Ανάλυση της Εκδήλωσης του Μετατραυματικού Στρες: Μια Ανασκόπηση της Διεθνούς Βιβλιογραφίας και Κλινικών Παρατηρήσεων από Πολεμικές Συγκρούσεις

Θεοφάνης Δουρμπόης MSc HR Management Στρατιωτικός Ψυχολόγος

20.30- 20.45 ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΤΕΛΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΜΕΡΑΣ

Πληροφορίες: ενδεχομένως να υπάρξουν χαιρετισμοί πολιτικών προσώπων, οπότε το πρόγραμμα θα διευρυνθεί ανάλογα. Οι εισηγήσεις ειναι διαζώσης η μέσω Ζοομ. Το πρόγραμμα είναι ευέλικτο με πιθανές αλλαγές



Σάββατο 18/ Μαΐου 2024

10.30 Χαιρετισμός από τον Βουλευτή Βασίλη Οικονόμου.

11.15 12.00 Εισηγήσεις ομάδας του Κέντρου Κοχλίας

Ιφιγένεια Πολίτη: Ο ρατσισμός ως μέτρο διαφύλαξης του Ναρκισσισμού μας.
Μάρθα Μπαλάσα : Το τραύμα του Πένθους
Κυριακή Μερτζάνη: Το ανομολόγητο μητρικό πένθος και το επακόλουθο τραύμα.

12.00 12.15 Τίτλος εισήγησης. Παιδική κακοποίηση και εμπλοκή στην παραβατικότητα: ο ρόλος του τραύματος. Έλλη Ανίτση. Ψυχολόγος, Διδάκτωρ Εγκληματολογίας, Επιστημονική συνεργάτιδα Εργαστηρίου Αστεακής Εγκληματολογίας (ΕΑΣΤΕ) Παντείου Πανεπιστημίου

12.15 - 12.30 Τίτλος Εισήγησης: Οι διαστάσεις και η έννοια της φροντίδας στο τραύμα. Ζαχαρής Θωμάς, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής - Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας -ΠΑΔΑ

12.30 -12.45 Τίτλος Εισήγησης: Ψυχική Ανθεκτικότητα και Ειδικές μαθησιακές Δυσκολίες

Τρύφων Νικολόπουλος: Ειδικός Παιδαγωγός-Φιλόλογος, Μέλος διαγνωστικών επιτροπών και Συμβουλευτικής υποστήριξης 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αχαΐας

Θεματική Ενότητα: Αναπηρία και τραυματικές εμπειρίες: Διαφορετικότητα & Περιθωριοποίηση

12.45 - 13.00 Τίτλος Εισήγησης: Το τραύμα στην ψυχαναλυτική διεργασία

Παναγιώτα (Μάγια) Κορκοκίου, ψυχολόγος- ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και εφήβων, μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας του Παιδιού και του Εφήβου, συνεργάτης του Γαληνού: Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας και Προσωπικής Ανάπτυξης.

13.00-13.15 Τίτλος Εισήγησης: «Η επίδραση του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) στα παιδιά και στους εφήβους Η συμβολή του coaching στην αντιμετώπιση του τραύματος από γονείς και εκπαιδευτικούς» Κλεονίκη Πανταζή: Φιλόλογος Academic Coach- Life Coach Εφήβων και Ενηλίκων με ΔΕΠΥ

13.15 - 13.30 ΘΕΜΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ: Η Γνωστική Συμπεριφορική Προσέγγιση ως Μοχλός Προσωπικής και Επαγγελματικής Επιτυχίας. Δρ Ελένη Ταυλά PhD Counselling Psychology

13.30 - 14.15 Τραπέζι Συζήτησης: Ανάλυση κεφαλαίου από το βιβλίο "Κάτω από το δέρμα" της Alessandra Lemma. Επιστημονική ομάδα ΚΟΧΛΙΑΣ Κυριακή Μερτζάνη, Νίκος Τριμανδήλης. Ιφιγένεια Πολίτη

14.15 - 15.00 ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ

Δρ Ευστράτιος Παπάνης Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου

15.00 15.30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ 

    Θεματική Ενότητα : Ο ρόλος της γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία
15.45 -16.15 Τίτλος: "Γυναίκα: Πυλώνας Εξέλιξης στην Σύγχρονη Κοινωνία"

Ευαγγελία Καφούρου: Επισκέπτρια Υγείας BSc - Εξειδικευμένη στην Εφηβική Ιατρική, Παγκόσμια Πρέσβειρα Νεολαίας, Μέλος της ομάδας για την Υγεία και την Ασφάλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων

Ευαγγελία Μπακόλα: Επισκέπτρια Υγείας, Life & Health Coach, Αντιπρόεδρος ΠΣΕΥ ΝΠΔΔ

16.45 - 17.00 Η ΚΡΥΦΗ ΠΛΗΓΗ ΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ: ΑΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ BULLYING.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ, ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.

Κάλφα Μαρία Ιατρός-Συστημική Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεύτρια

17.00 - 17.15. Aντιξοότητες, Υγειονομικοί, και το Συναδελφικό Αδιέξοδο

Μελέτη περίπτωσης: Κυριακή Μερτζάνη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Ατομική - Ομαδική Ψυχοθεραπεία Κοχλίας.

Κυριακή 19 Μαΐου 2024 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

                          11.00 - 12.30   ΕΠΕΚΕΙΝΑ Στρογγυλή Τράπεζα και θεματική:

φθορά του "υφάσματος" του τραυματικού: περί της Mεταψυχολογίας του Ψυχαναγκασμού της Επανάληψης".

-Δημήτρης Γεωργιάδης (PhD)

Ο Οριακός Ασθενής μέσα από μια Ψυχοδυναμική Σκοπιά

-Κωνσταντίνος Κόντης Ψυχολόγος Μεταπτυχιακός φοιτητής φιλοσοφίας της επιστήμης

Τραύμα, Ψυχολογιοποίηση και Θυματοποίηση στην Ψυχολογική Κουλτούρα του Συναισθηματικού Καπιταλισμού

-Ελένη Μακρογιάννη Ψυχολόγος Ψυχοθεραπεύτρια Δραματοθεραπεύτρια ECP Holder-E.A.P. StoryPlay Attendance EFT - Emotionally Focused Therapy Couples

Μία θεραπευτική προσέγγιση για το τραύμα : Το έμμεσα κατευθυντικό μοντέλο παιγνιοθεραπείας του Milton Erikson.

-Σάββας Μπακιρτζόγλου Ψυχολόγος-Ψυχαναλυτής

Η φθορά του "υφάσματος" του τραυματικού: περί της Mεταψυχολογίας του Ψυχαναγκασμού της Επανάληψης

Πηνελόπη Ρουμπή Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Λογοτεχνία - "Ο φύλακας της μνήμης"

-Γιάννης Σκοπετέας Αν. Καθηγητής Σκηνοθεσίας και Εικονοληψίας στον κινηματογράφο και στις ψηφιακές τέχνες, Πρόεδρος Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου, ΕΚΠΑ.

Κινηματογραφοθεραπεία και ψυχαναγκασμός της επανάληψης

-Δρ. Θεώνη – Φανή Τριανταφύλλου Ψυχολόγος MSc Κλινικής Ψυχολογίας - PhD Γενικής Πειραματικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας Παν/μίου Κρήτης Ψυχιατρική Κλινική 414 Στρατιωτικού Νοσοκομείου

- Δρ. Καλλιόπη ΧατήραΨυχολόγος B.A. Ψυχολογίας, MSc Ψυχοπαθολογίας, MSc Γενετικής Ψυχολογίας, DEA Κλινικής Ψυχολογίας, PhD Κλινικής Ψυχολογίας, Univ. Louis Pasteur- Strasbourg I. π. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστημίου Κρήτης

Θεραπεία EMDR σε ασθενή με Παραληρητικές Ιδέες, Ιδέες Συσχέτισης και Ιδέες Αναφοράς, σε έδαφος Σχιζοσυναισθηματικής Διαταραχής : CaseStudy - Η Κατοπτρική Επανάληψη του τραύματος

Σημ: Οι περιλήψεις των εισηγήσεων ΕΠΕΚΕΙΝΑ ειναι αναρτημένες στην σελίδα (Περιλήψεις Εισηγήσεων)

11.30 - 14.30 Διαδικτυακό Συμπόσιο ΓΕΦΥΨΥ

11.30- 13.15Τραπέζι Συζήτησης Θέμα: Σχολικός εκφοβισμός. Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας και της οικογένειας

Ευθυμία Λώλου, Παιδοψυχίατρος, Ψυχοθεραπεύτρια παιδιών κι εφήβων, Διευθύντρια τμήματος Παιδοψυχιατρικής κλινικής του Καραμανδάνειου Νοσοκομείου Πατρών

Τρύφων Νικολόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός-Φιλόλογος, Μέλος διαγνωστικών επιτροπών και Συμβουλευτικής υποστήριξης 1 ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αχαΐας

Ελένη Ν. Χαρούλη, Συμβουλευτική Ψυχολόγος MSc,

Η ΔΕΠ-Υ στην σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από την εμπειρία των μαθητών: Πεδίο πρώιμων τραυματικών εμπειριών ή ανάγκη για ανάπτυξη και εφαρμογή διαφοροποιημένων παιδαγωγικών προσεγγίσεων;

Ευστράτιος Παπάνης. Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Δεξιότητες Συμβουλευτικής και Ποιότητας στην Ειδική Αγωγή για Συνοδούς Παράλληλης Στήριξης και για Φροντιστές ατόμων με αναπηρία

Κυριακή Μερτζάνη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Σχεσιακή Ψυχοθεραπεία.

Οταν οι οικογένειες δοκιμάζονται από την αναπηρία ενός μέλους της παράλληλα δοκιμάζονται και οι σχέσεις μεταξύ των συντρόφων , Στρατηγικές αντιμετώπισης και συμβουλευτική Γονέων.

13.15 - 14.15 ΤΡΑΠΕΖΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ:

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΒΙΟΛΟΓΙΑΣ)

Κώστας Β. Δημουλάς Φιλόλογος – Νομοπολιτικός – Θεολόγος, Ψυχολόγος (Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας / Ψυχολογίας, [Πειραματικής, Γνωστικής, Εξελικτικής, Σχολικής] και Κοινωνικής – Kλινικής Ψυχολογίας), MSc [Ψυχοανάλυσης και] Κοινωνικής – Κλινικής / Kλινικής Ψυχολογίας, Δρ (I.K.Y.) [Κλινικής Παιδονευροψυχολογίας και] Ψυχιατρικής Kλινικής Ψυχολογίας, Ερευνητής Βιοψυχοανάλυσης, Διαχειριστής Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «Οργανισμός Ψυχοβιοαναλυτικής Μόρφωσης «ἐκ τῶν ὑστέρων»»

Ευριπίδης Κ. Δημουλάς, Αναπληρωτής Διαχειριστής Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «Οργανισμός Ψυχοβιοαναλυτικής Μόρφωσης «ἐκ τῶν ὑστέρων»»

Έλλη Κ. Βέλλιου, Εικαστική εκπαιδευτικός, MSc «Τέχνη και Δημόσιος Χώρος», Κοσμήτωρ Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «Οργανισμός Ψυχοβιοαναλυτικής Μόρφωσης «ἐκ τῶν ὑστέρων»»

Θεοδώρα Ευ. Παπαδημητρίου, Kαθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας και Γλώσσας, Γραμματέας Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «Οργανισμός Ψυχοβιοαναλυτικής Μόρφωσης «ἐκ τῶν ὑστέρων»»

Αγγελική Α. Κουτσαβλάκη Φιλόλογος – Μουσικός, Επί των Δημοσίων Σχέσεων Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας «Οργανισμός Ψυχοβιοαναλυτικής Μόρφωσης «ἐκ τῶν ὑστέρων»»

Περίληψη

Με σκοπό να δειχτεί αν τα αγόρια ή τα κορίτσια είναι πιο επιθετικά, σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα θεωρητικής μελέτης, παρατηρήθηκε (έρευνα πεδίου) και καταγράφηκε η συμπεριφορά των παιδιών (αγόρια, κορίτσια, 12-18 ετών) του (πολυπληθούς) σχολικού συγκροτήματος 1ου Γυμνασίου / Λυκείου Λάρισας, στις ώρες διαλείμματος, για περίπου ένα χρόνο (2012-3).

Η (φυσική) παρατήρηση έγινε με την συγχρονική μέθοδο των επάλληλων ομάδων, δηλαδή με όλες τις τάξεις, την ίδια χρονιά (αυτήν της έρευνας), καθώς το δείγμα θα είχε αλλάξει, με το τέλος της χρονιάς και την αρχή της άλλης, αφού τα παιδιά της τελευταίας τάξης θα είχαν φύγει, από το σχολείο, στο οποίο θα ερχόταν μια νέα τάξη, ως η πρώτη του τάξη, η τελευταία του Δημοτικού Σχολείου.

Παρατηρήθηκε, ότι τα παιδιά των τάξεων συναθροίζονταν, σε υποομάδες της ίδιας τάξης και ηλικίας, όπως αναμενόταν, αν και χωρίς μόνιμη συγκρότηση, για όλη την ημέρα και το έτος, πράγμα, που βοήθησε, πολύ, στην ομαδοποίηση των παρατηρήσεων. Έγιναν συγκρίσεις, φύλων και ηλικιών. Τα παιδιά διακρίθηκαν, μέσα στην ομάδα τους, ανάλογα με τον βαθμό, που συγκέντρωσαν, σε ψυχολογική κλίμακα εκτίμησης συσχετισμού χρόνου εμφάνισης και είδους έκφανσης της επιθετικότητας, σε ένα ομαδοποιητικό πλαίσιο. Ευρέθηκε (ανάλυση παραγόντων), ότι τα αγόρια ήσαν επιθετικά, χωρίς αναστολές, αμέσως, ευθέως, τα δε κορίτσια με αναστολές, αργότερα, πλαγίως. Φαίνεται, έτσι, ότι η συμπεριφορά μας αρχίζει, πάντα, χρωμοσωμοφυλοορμονικά, ως ενάντια συμπεριφορά, που οι γυναίκες γρήγορα, αποκάμοντας, στην εκδήλωσή της, απωθούν, για όταν δοθεί η κατάλληλη ευκαιρία, εμφανίζοντας αγαπητική συμπεριφορά, που δεν είναι παρά επιφανειακή (συμβατική) αναστολή της επιθετικότητας, μέχρις αυτή εκβραστεί, αγριότερη, από πριν.

14.15 - 14.30 Συζήτηση - Ερωτήσεις

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΧΛΙΑΣ

13.45 - 14.00 Ενδοοικογενειακή βία και τα μοτίβα συνεξάρτησης.

Η Συστημική Οικογενειακή Θεραπεία εξετάζει στο σύστημα. Τα μέλη του συστήματος παίζουν τον ρόλο τους, θύτης, θύμα, σωτήρας. Διαγενεακό τραύμα που περνάει από γενιά σε γενιά. Δύσκολο να φύγει από την κακοποιητική σχέση. Ο κακοποιητής είναι χειριστικός και υπόσχεται αλλαγή. Το θύμα έχει φόβο εγκατάλειψης, απόρριψης, δυσκολία στη θέσπιση ορίων και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Τατιάνα Τουζλούκωφ Σύμβουλος ψυχικής υγείας Εκπαιδευμένη στη Συστημική Oικογενειακή θεραπεία και τη θεραπεία τραύματος. Απόφοιτη Αμερικάνικου Κολεγίου Deree, Ba στην Ψυχολογία, Και MSc στη Συμβουλευτική. Μέλος της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Εταιρίας Συμβουλευτικής και ΕυρωπαΪκής Εταιρίας Οικογενειακής Θεραπείας EFTA

14.00 - 14.15 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΣ ΜΕΛΑΝΙΕΣ

ΜΑΝΘΟΣ ΜΥΡΙΟΥΝΗΣ Ψυχολόγος Ψυχοθεραπευτής

Το δέρμα σαν καμβάς που αποτυπώνει εκείνα που δεν μπορούν να ομολογηθούν. Την επουλωτική, ευεργετική επίδραση δηλαδή των τατουάζ και της δερματοστιξίας στο τραύμα και την ψυχική μας υγεία εν γένει

Ο όρος «θεραπεία με μελάνι» επινοήθηκε για κάποιο λόγο.

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συχνά τα τατουάζ ως υπενθυμίσεις της δύναμής τους, της ανθεκτικότητάς τους και του γεγονότος ότι είναι ζωντανοί. Μπορεί να έχουν τραυματιστεί, κακοποιηθεί, πληγωθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Το να κάνουν τατουάζ ενός συγκεκριμένου συμβόλου ή φράσης μπορεί να είναι μια καθημερινή υπενθύμιση σε σας τους ίδιους ότι είστε ζωντανοί και ευημερείτε. Μια δήλωση που αφορά πολύ εσωτερικά σας κομμάτια και ταυτόχρονα σηματοδοτεί το γεγονός ότι παρόλο τον τραυματισμό σας ότι είστε ακόμα ζωντανοί και κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε.

Με άλλα λόγια οτι η ιστορία σας συνεχίζεται. Τα τατουάζ μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας τύπος παραθύρου στην ψυχή για να εκφράσουν εμπειρίες και συναισθήματα που διαφορετικά μπορεί να μην είναι γνωστά.

Οι ψυχολόγοι συμφωνούν ότι ένα τατουάζ μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά, σαν μια εξωτερική αναπαράσταση ενός εσωτερικού τραύματος και να συμβάλει αφενός στην διαδικασία επεξεργασίας του αλλά κι αφετέρου να σαν έναν τίτλο τιμής για όλα όσα έγιναν κατορθωτά και σαν σημείο συναγερμού αν μελλοντικά κάτι παρόμοιο έρθει ξανά μπροστά σας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το τατουάζ λειτουργεί και σαν ένα μέσο αποκατάστασης των ψυχολογικών κραδασμών για εκείνους που αγωνίζονται και προσπαθούν να πάρουν ξανά την ζωή στα χέρια τους.

Με το τατουάζ κι ότι αυτό εκπροσωπεί για κείνους, κι οτι περιεχόμενο του έχουν ''αναθέσει'' τους δίνεται η δυνατότητα να βγαίνουν εκτός του εαυτού και σαν ξένοι να το παρατηρούνε σαν έργο τέχνης, επεξεργαζόμενοι το ταυτόχρονα το τραύμα, κι ότι αυτό ''εκπροσωπεί'' πιο ψύχραιμα και ''αποστασιοποιημένα'' αποκτώντας έτσι μεγαλύτερη διαπραγματευτική αξία. Μετρώντας παράλληλα και την δική μας πρόοδο κι εξέλιξη σχετικά

Με ένα τατουάζ το άτομο επαναλαμβανόμενα ανακαλεί τις τραυματικές του εμπειρίες, το ίδιο το τατουάζ λειτουργεί σαν ερέθισμα να καταφέρει σταδιακά να διαπραγματευτεί στο ''εδώ και τώρα'' την ρεαλιστική διάσταση του τραύματος. Μπορεί έτσι να υπάρξει και στο ''εκεί και τότε'' και στο ''εδώ και τώρα'' με το τατουάζ σαν μια γέφυρα και σαν παρονομαστής των συμπεριφορών της επιβίωσής μας. Μια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση δρα βοηθητικά ως προς την οικειοποίηση των ψυχικών και σωματικών μας τραυμάτων.

Μέσα από την μεταμορφωτική δύναμη της τέχνης μπορούν τα τραύματα να ιδωθούν όχι σαν πληγές αποκλειστικά αλλά και σαν προσωπικά μας παράσημα θάρρους.

Σαφώς και λειτουργούν ως κίνηση αυτοφροντίδας, σαν μια προσωπική αφήγηση ενδυνάμωσης και αυτοέκφρασης.
14.30 Ολοκλήρωση του Συνεδρίου Συζήτηση και Αποχαιρετισμός 

Αιγίδα - Συνεργασία - Υποστήριξη